Käytämme evästeitä. Tätä sivustua käyttämällä hyväksyt niiden käytön.
OK
Toimitamme ainoastaan renkaan, jos kuvassa on vanne, se on siinä kuvitustarkoituksessa.
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 050

245/45 R19 102Y XL vasen
Rengaskoko
245/45 R19 102Y XL vasen 
Saatavuus
tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa
Rengastyyppi
So Kesärenkaat
Nopeus
Y: Hyväksytty  jopa 300 km/h
EAN
5452000547613
Tuotenumero
GI-R-343420GA
DEX
tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa
Maksuton toimitus*
3 - 5 arkipäivän toimitusaika**
30 päivän palautusoikeus
Yli 520 asennuskumppania Suomessa

Lisää tuote vertailuun

Paras mahdollinen pito ja käsiteltävyys sekä ihanteellinen ajomukavuus.

  • Suuritehoisiin urheiluautoihin
  • Loistava käsiteltävyys kuivilla ja märillä tienpinnoilla
  • Erinomaiset jarrutus- ja kiihdytysominaisuudet
  • Tehokas vesiliirtojen ehkäisy
  • Vakaa ja mukava

Loistava käsiteltävyys kuivilla ja märillä tienpinnoilla Dunlopin Touch-tekniikka on SP Sport Maxx -renkaiden poikkeuksellisen suorituskyvyn taustalla.

Paine jakautuu tasaisesti renkaaseen, jolla saavutetaan laajempi kosketusalue. Suoralta kaarteeseen siirtyminen sujuu pehmeästi, jolloin ajotuntuma säilyy ja ehdit reagoida tarvittaessa.

Erinomaiset jarrutus- ja kiihdytysominaisuudet Todettu hyväksi kilparadoilla. Kumiseos antaa lisäpitoa sekä kuivilla että märillä tienpinnoilla. Kiihdytys tehostuu ja jarrutusmatkat lyhenevät. Kestävä seos antaa lisää ajokilometrejä.Tehokas vesiliirron torjunta SP Sports Maxx toimii hyvin sadesäällä. Tietyt kulutuspinnan elementit poistavat vettä nopeasti renkaan kosketusalueelta ja ehkäisevät vesiliirtoa sateisilla teillä.Vakautta ja mukavuutta Nopea ajo on miellyttävää ja tarkkaa keskialueen jämäkän rakenteen ansiosta. Pintakuviointi minimoi melun ja parantaa ajomukavuutta.

Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Multi Radius Tread (MRT) (monialueinen kulutuspinta). MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.

Kaksoissilikaseos. Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.

 EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat

Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.

Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.

EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.

Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.

Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.

Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.

*Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
**Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.