Dunlop Sport BluResponse

195/50 R16 88V XL
Saatavuus
saatavilla
Rengastyyppi
So Kesärenkaat
Nopeus
V: 240 km/h
EAN
3188649818655
Tuotenro
GI-R-231960GA
EU-rengasmerkintä
Vierintävastus B
Märkäpito A
Melutasot 68dB
DEX
€ 102,60
Maksuton toimitus!*

ALL GRIP. NO COMPROMISE

  • 2,8 metriä lyhyemmät jarrutusmatkat märällä asfaltilla
  • 3 metriä lyhyemmät jarrutusmatkat kuivalla asfaltilla
  • 30% kevyempi vierintävastus verrattuna edeltäjään

Vaimea äänenmuodostus Erinomainen märkäpito Täysin uusi kulutuspinnan kumiseos varmistaa erinomaisen pidon ja lyhyet jarrutusmatkat märällä asfaltilla.

Leveät keskiurat poistavat veden nopeasti renkaan kosketuspinnan alta torjuen tehokkaasti vesiliirtoa. Lyhyet jarrutusmatkat Dunlopin innovatiiviset 'Short Braking' kuviopalat lyhentävät jarrutusmatkoja sekä märällä että kuivalla asfaltilla. Tehokkaisiin autohin suunnitellut, dynaamisesti jäykät palat kasvattavat tiekosketusta jarrutuksissa. Polttoainetta säästävä rakenne Sport BluResponsen aerodynaaminen muotoilu ja uusi, lämmönmuodostusta vähentävä kumiseos keventävät renkaan vierintävastusta 30% sen edeltäjään verrattuna. Tämä tarkoittaa keskimäärin 100 € vuosittaista säästöä polttoaineen kulutuksessa.

Vaimea äänenmuodostus Suljetut olka-alueiden urat vaimentavat tehokkaasti tiekosketuksen aiheuttamaa ääntä. Verrattuna neljään johtavaan kilpailijaan ja edeltävään malliin. Testin suoritti puolueeton tutkimuslaitos TÜV SÜD Automotive. Syyskuu 2012, tilaajana Goodyear Dunlop. Rengaskoko: 205/55 R16 91V, Testiauto: VW Golf, Testipaikka: Mireval (FR), Papenburg (D) ja Garching (D), Raportin No. 76249744.

Säästö polttoaineenkulutuksessa on laskettu 5% mukaan perustuen 14.000 km vuosittaiseen ajosuoritteeseen, 1,59 € litrahintaan sekä 9 l/ 100 km keskikulutukseen. Vertailukohteena on käytetty aiempaa mallia Dunlop SP FastResponse rengasta. Todelliset säästöt saattavat vaihdella johtuen erilaisista ajotyyleistä, sää- ja tieolosuhteista, rengaskoosta, ilmanpaineista ja ajoneuvon kunnosta. 1,59€/ litra oli keskimääräinen hinta Ranskassa lokakuussa 2012. Lähde: European commission.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Muuttuva maakosketussuhde. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio ja muuttuva maakosketussuhde parantavat vesiliirtoturvallisuutta. Massiiviset olkapalat poistavat veden nopeasti ja ilman turbulensseja ja takaavat hämmästyttävän vakauden kaarreajossa.Edut Erinomainen vesiliirron sieto, lisääntynyt tiekosketus, entistä parempi vakaus ja ohjaustarkkuus kaarreajossa.

Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla.Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.

Matalampi kulutuspintakuvio. Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, mikä takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden.Edut Parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus, vähemmän hampaille kulumista, erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa, ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.

Multi Radius Tread (MRT). (monialueinen kulutuspinta) MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.

EU-rengasmerkintä- ja teholuokat

Euroopan unioni on EY-asetuksen N:o 1222/2009 alaisesti määrännyt, että kaikkien 1. heinäkuuta 2012 jälkeen valmistettujen auton- ja hyötyajoneuvonrenkaiden on sisällettävä EU-vakiorengasmerkinnät, jotka luokittelevat ne kolmen suorituskykyominaisuuden mukaan:polttoainetehokkuus asteikolla A–G, märkäpito asteikolla A–G ja melupäästö desibeleinä.

Tämä asetus ei koske seuraavia rengastyyppejä: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäyttöön tarkoitetut maastorenkaat, kilpa-/urheiluauton renkaat, tietynlaiset renkaat, jotka on suunniteltu parantamaan pitoa, esimerkiksi nastarenkaat, T-tyypin väliaikaisesti käytettävät vararenkaat, ennen vuotta 1990 valmistettujen autojen renkaat, renkaat, joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat, joiden vanteen halkaisija on 254 mm tai vähemmän tai 635 mm tai enemmän.
Tämän merkinnän tarkoituksena on toisaalta edistää taloudellista ja ekologista tehokkuutta liikenteessä sekä parantaa liikenneturvallisuutta, ja toisaalta auttaa kuluttajia valitsemaan sopivat renkaat varmistamalla tuotteiden tietty läpinäkyvyysaste.

Tästä huolimatta merkintää on kritisoitu siitä, että se ilmentää vain harvoja ominaisuuksia. Asiantuntijoiden mielestä renkailla on monia muita liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä ja oleellisia ominaisuuksia. Näitä ovat muiden muassa, mutta eivät ainoastaan, vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, käyttöikä, märkäpidon lisäksi muut ominaisuudet märillä ja kuivilla teillä sekä lumiominaisuudet.
Rengasvalmistajat esittävät, että loppukäyttäjän kannattaa edelleen pitää eri instituutioiden ja alan julkaisujen testituloksia erittäin tärkeänä tiedonlähteenä, koska niissä arvioidaan lukuisia erilaisia renkaiden ominaisuuksia.

giga-rengas.fi käyttää evästeitä tarjotakseen parhaan mahdollisen sivuston käyttökokemuksen. Jatkamalla selailua hyväksyt evästeiden käytön.

OK Lisää tietoa