Käytämme evästeitä räätälöidäksemme sisältöä ja mainoksia, tarjotaksemme sosiaalisen median toimintoja ja analysoidaksemme liikennettä. Lisäksi tarjoamme sosiaalisen median, mainonnan ja analytiikan yhteistyökumppaneillemme tietoja siitä, miten käytät sivustoamme. Jos jatkat sivuston käyttöä, hyväksyt evästeemme.
Toimitamme ainoastaan renkaan, jos kuvassa on vanne, se on siinä kuvitustarkoituksessa.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT

225/50 R17 98Y XL J

Dunlop - Kansainvälinen rengasvalmistaja, korkeamman hintaluokan laaturengas

Rengaskoko
225/50 R17 98Y XL J 
Saatavuus
saatavilla
Rengastyyppi
So Kesärenkaat
Nopeus
Y: Hyväksytty  jopa 300 km/h
EAN
5452000468314
Tuotenumero
GI-R-264840GA
DEX
Asiakkaiden arvioinnit
(30)
EU
European Production
SVH-hinta*   163,50 €
130,30
Maksuton toimitus**
3 - 5 arkipäivän toimitusaika***
30 päivän palautusoikeus
Yli 520 asennuskumppania Suomessa

Lisää tuote vertailuun

Moottoriurheilutasoinen pito ja pysähtyvyys tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen

  • Poikkeuksellisen hyvä pito märillä ja kuivilla pinnoilla
  • Tehokas kaarreohjattavuus
  • Lyhyempi jarrutusmatka moottoritienopeuksilla

Polttoainetta säästävä rakenne Erinomainen pito Sport Maxx RT:n pito on sekä kuivalla että märällä kelillä ylivoimainen adaptiivisen seostekniikan ansiosta. Moottoriurheilua varten kehitetyt polymeerit mukautuvat tien pinnan muotoihin ja maksimoivat siten kosketuksen tien pintaan ja parantavat pitoa. Tehokas kaarreohjattavuus Nauti vakaasta käsiteltävyydestä suurilla nopeuksilla. Siirtyminen suoralta kaarteeseen sujuu joustavasti. Ulkoreunan massiiviset olkapalat lisäävät ajoneuvon vakautta ja käsiteltävyyttä kaarreajossa. Lyhyempi jarrutusmatka moottoritienopeuksilla Dunlopin innovatiiviset Short Braking -palat lyhentävät jarrutusmatkaa suurilla nopeuksilla.

Suurilla tehoilla ajamiseen suunnitellut erittäin jäykät palat lisäävät kosketusta tien pintaan jarrutuksen aikana. Polttoainetta säästävä rakenne Sport Maxx RT -renkaassa on vierintäkitkaa vähentävä kevytrakenne, mikä vähentää polttoaineen kulutusta ja hiilidioksidi päästöjä. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla. Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.

Erityinen palleosajärjestelmä. Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.

Mukautuva seos. Moottoriurheilusta tuttuja polymeerejä hyödyntävä seosteknologia, joka mukautuu tienpinnan rakenteeseen. Renkaan tiekosketus kasvaa mikrotasolla, mikä parantaa tiekosketusta kokonaisuudessaan.Edut Huippuluokan pito ja jarrutusteho

Power Braking -jarrupalat. Poikkeuksellisen jäykät jarrupalat, jotka säilyttävät jäykkyytensä jarrutuksessa. Suuremman jäykkyyden ansiosta renkaan tiekosketus on ihanteellinen jarrutettaessa suurista nopeuksista.EdutLyhyempi jarrutusmatka, erityisesti suurilla nopeuksilla

Silica-Plus-seos. Moottoriurheilussa käytetty pintakuvion seostekniikka, jolla on erinomaiset pito-ominaisuudet, erityisesti märällä tiellä ja alhaisissa lämpötiloissa.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen pito märissä ja kylmissä olosuhteissa; vähäinen kuluminen.

Saumaton vyö (JLB). Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.

Maximum Flange Shield (MFS). Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.

Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio. Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla.Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.

Matalampi kulutuspintakuvio. Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, mikä takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden.Edut Parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus, vähemmän hampaille kulumista, erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa, ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.

Multi Radius Tread (MRT). (monialueinen kulutuspinta) MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.

Kaksoissilikaseos. Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.

 EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat

Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.

Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.

EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.

Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.

Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.

Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.

Sport Maxx RT tyre review

Keskiarvo 1 837 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit 10 484

11.01.2021 kirjoittanut Samuli Saraste
Ei ole kyllä paha sanottavaa vaikka on noin leveä rengas. Toimii yllätyksettömästi niinkuin pitääkin ja vaikutaisi kestävän hyvin. Edellinenkin oli samanlainen, siksi tilasinkin.

04.10.2019 kirjoittanut Olli
Yllättävän äänekkäät vanhalla rosoisella asfaltilla (jota Suomen tiestössä on luultavasti maltilliset 99,99%). Äänitaso tuntui jopa nousevan loppuunajettuihin Michelin Potenza renkaisiin verrattuna. Kulutuksessa myös pettymys, kulutus nousi 0,2 - 0,3 l/100km vanhoihin Michelin renkaisiin verrattuna (auton oma keskikulutusmittari). Pito-ominaisuudesta: rivakammin kiihdyttäessä auton luistonesto joutuu töihin niin kuivalla kuin märällä asfaltilla. Muuten ei ole ollut valittamista.

26.02.2019 kirjoittanut Jyrki Harmainen
Nokia Suomi ja Fuengirola Espanja toimii hyvin monenlaisilla teillä ja nopeuksilla 80 km /h - noin 250 km/h

02.01.2016 kirjoittanut Jukka S.
Erinomainen rengas, hiljainen ja mukava ajaa. Pieni kulutuslukema plussaa!

Katso lisää arvosteluja

*Mikäli listahinnat ovat nähtävissä, kyseessä ovat valmistajan suositushinnat.

**Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
***Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.