Käytämme evästeitä räätälöidäksemme sisältöä ja mainoksia, tarjotaksemme sosiaalisen median toimintoja ja analysoidaksemme liikennettä. Lisäksi tarjoamme sosiaalisen median, mainonnan ja analytiikan yhteistyökumppaneillemme tietoja siitä, miten käytät sivustoamme. Jos jatkat sivuston käyttöä, hyväksyt evästeemme.
Toimitamme ainoastaan renkaan, jos kuvassa on vanne, se on siinä kuvitustarkoituksessa.
Nokian

Nokian WR D4

195/55 R20 95H XL

Nokian - Kotimainen rengasvalmistaja, keskihintaluokan ja korkean suorituskyvyn rengastarjonta. Talvirenkaiden asiantuntija

Rengaskoko
195/55 R20 95H XL 
Saatavuus
tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa
Rengastyyppi
Wi Talvirenkaat
M+S-merkintä
lumihiutalesymboolillaWinter
Nopeus
H: Hyväksytty  jopa 210 km/h
EAN
6419440295480
Tuotenumero
GI-R-352079GA
Asiakkaiden arvioinnit
(3)
tuotetta ei ole tällä hetkellä varastossa
Maksuton toimitus*
3 - 5 arkipäivän toimitusaika**
30 päivän palautusoikeus
Yli 520 asennuskumppania Suomessa

Lisää tuote vertailuun

Quiet sidewall -teknologia

Varta vasten suunniteltu erikoiskumiyhdiste sivuseinän ja kulutuspinnan välissä suodattaa melun ja tärinän, jotka ovat peräisin tien pinnasta ja jotka kantautuvat ajoneuvon sisälle sivuseinän kautta.

Nokian talviturvallisuusilmaisimet lumihiutaleella parantavat turvallisuutta ja ajomukavuutta.

Nokian talviturvallisuusilmaisimet lumihiutaleella parantavat turvallisuutta ja ajomukavuutta.
Talviturvallisuusilmaisin lumihiutaleella parantaa Nokian WR D4 -talvirenkaan turvallisuusominaisuuksia talvella. Se kertoo kulutuspinnan syvyyden milleissä numeroilla 8–4. Numerot katoavat yksi toisensa jälkeen, kun rengas kuluu ja kulutuspinnan syvyys pienenee. Lumihiutale näkyy vielä 4 millissä. Jos sitä ei enää näy, talvirenkaat tulee vaihtaa, jotta ne ovat varmasti turvalliset. Urien on oltava vähintään 4 millimetriä syviä, jotta ne takaavat hyvän pidon lumella ja estävät vesiliirron vesi- ja loskakelillä. Nokian renkaat kehittivät ja patentoivat talviturvallisuusilmaisimen. Yhdelläkään muulla valmistajalla ei ole tätä kekseliästä ominaisuutta käytössä.

 EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat
EU:n rengasmerkinnät / tehokkuusluokat

Euroopan unioni on ottanut käyttöön EU:n rengasmerkinnät asetuksella nro 1222/2009, joka sitoo kaikkia EU:n jäsenvaltioita samalla tavalla. Asetus koskee henkilöautojen renkaiden, kevyiden kuljetusautojen renkaita sekä raskaiden kuljetusautojen renkaita, jotka on valmistettu 1.7.2012 jälkeen.

Testauksen kohteena on kolme eri osa-aluetta: vierintävastus, märkäpito sekä vierintämelu, jota rengas päästää liikenteessä.

EU:n rengasmerkinnät eivät koske seuraavia renkaita: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäytössä olevat off-road-renkaat, kisarenkaat, pitoa parantavia lisävarusteita sisältävät renkaat, kuten piikkirenkaat, T-luokan hätätilanteissa käytettävät renkaat, erityisrenkaat jotka on tarkoitettu asennettavaksi ennen 1. lokakuuta 1990 rekisteröityihin autoihin, renkaat joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat joiden vanteiden nimellinen halkaisija on korkeintaan 254 m tai vähintään 635 mm.

Tämän asetuksen myötä Euroopan unionin tavoitteena on edistää tieliikenteen taloudellista ja ekologista tehokkuutta sekä lisätä tieturvallisuutta samalla, kun tuotteista tulee kuluttajille läpinäkyvämpiä merkintöjen toimiessa päätöksen teon aktiivisena apuvälineenä.

Jo käyttöönoton aikana asiantuntijat ovat kritisoineet sitä, että EU:n rengasmerkinnät ikävä kyllä antavat tietoa vain muutamista tuotteen ominaisuuksia. Vierintävastuksen, märkäpidon ja vierintämelun lisäksi, jotka ovat EU:n rengasmerkintöjen keskipisteessä, renkailla on paljon enemmän tärkeitä ja turvallisuuden kannalta olennaisia ominaisuuksia, kuten vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, kestävyys, jarrutusominaisuudet kuivilla ja märillä teillä, toiminta talviolosuhteissa, jne.

Rengasvalmistajat ovat huomauttaneet, että erilaisten instituutioiden ja lehtien suorittamat testit ovat edelleen tärkeä tietolähde loppukäyttäjälle. Näissä testeissä testataan yleensä turvallisuuden kannalta tärkeämpiä tuotteiden ominaisuuksia EU:n rengasmerkintöihin lukeutuvien standardivaatimusten lisäksi, mitkä ovat aina tärkeitä loppuasiakkaalle.

WR D4 tyre review

Keskiarvo 724 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit 8 009

21.08.2020 kirjoittanut Janne P-
Renkaiden pito lumella ja myös polanteisella jäisellä tiellä on erittäin hyvä ja etenkin sivuttaispito on aivan mahtava, mutkaisilla teillä ei välttämättä edes uskalla ajaa niin kovaa, kuin mitä rengas pitää. Toisekseen märällä kelillä tämä rengas on myös ylivertainen muihin verrattuna ja lumisohjossa ajo on vaivatonta, tämä rengas ei nouse sohjon päälle, vaikka sohjoa olisi reilut 5 cm ja ohjattavuss säilyy lähes samana, kun normaali olosuhteissa.

Katso lisää arvosteluja
*Hinnat sisältävät ALV:n sekä postitus- ja pakkauskulut. Suomi.
**Yli 90 % tilauksista toimitetaan asiakkaillemme annetussa toimitusajassa.